homeback to menu
Översikt

Leda förändring på jobbet

Tekniken håller på att förändra vårt sätt att arbeta. På Ricoh ser vi till att förändring blir positiv för dina team och ditt företag. Vi vägleder dig genom varje steg på resan för att säkerställa en smidig övergång till en helt digital arbetsplats
Upptäck alla våra företagslösningar
seamless digital workspace experience
Digital Arbetsplats

Åtkomst var som helst

Hybrid och upplägg-på-språng formar vår framtid. Vi tar ett holistiskt tillvägagångssätt för att designa, integrera och stödja din digitala arbetsplats för att främja medarbetarnas engagemang och hjälpa dig att nå nya prestationsnivåer.
Upptäck alla våra digitala arbetsplatslösningar
Digital Upplevelse

En ny nivå av upplevelse

En utmärkt kundupplevelse börjar alltid med en överlägsen medarbetarupplevelse. Vårt högkvalificerade team av experter och utvecklare designar, bygger, implementerar och servar de lösningar du behöver för att överträffa förväntningarna vid varje kontaktpunkt.
Upptäck alla våra lösningar
Business Process Management

Synkad för framgång

Manuella uppgifter behöver inte längre hålla dina medarbetare tillbaka. Vi optimerar dina affärsprocesser så att dina medarbetare ska kunna leverera mer; vi tillhandahåller teknik, expertis och support för att effektivisera och förenkla processer över hela din organisation
Upptäck alla våra lösningar
Moln- och Infrastruktur

Cloud & clear

För att få ut molnets fulla värde krävs rätt färdplan och rätt team för att genomföra den. Vi tillhandahåller molnlösningar och expertis som gör din affärsverksamhet smidigare, mer kostnadseffektiv och säkrare samtidigt som nästa generationens innovation eftersträvas.
Upptäck alla våra lösningar för Moln och infrastruktur
Cybersäkerhet

Ingen mer riskabel verksamhet

Internetbaserade enheter skapar nya sårbarheter för cyberattacker. Vi hjälper dig att gå på offensiven mot cyberbrottslighet med intelligenta cybersäkerhetstjänster och lösningar som är anpassade till ditt företags kärnprocesser.
Upptäck alla våra Cybersäkerhetslösningar
Grafisk Kommunikation

Framtidssäkra din verksamhet

Möjligheterna med utskrift är oändliga. På Ricoh hjälper vi dig att utvecklas, digitalisera och skapa en hållbar affärsfördel; tillhandahåller lösningar på hårdvara, mjukvara och tjänster som möjliggör nya möjligheter inom professionellt tryck.
Upptäck alla våra lösningar
Graphic Communication
Kontorsprodukter och programvara

Bästa kvaliteten i klassen

Ricoh är välkänt för högkvalitativa skrivare, digitala duplikatorer och flerfunktionsskrivare/skannrar/kopieringsmaskiner. Med mängder av valmöjligheter när det gäller hastighet, storlek och funktioner kan du välja bland de modeller och funktioner som fungerar bäst för din arbetsgrupp, ditt kontor eller klassrum.
Upptäck alla våra kontorsprodukter och programvaror
Översikt

En mångfacetterad service- och supportplattform

All den produkt- och servicesupport du behöver på ett och samma ställe. Vi tillhandahåller support, råd och lösningar för att hålla ditt företag igång.
Få support
AV technology and management
Översikt

Din resurs för allt

Ta reda på allt om våra affärsnyheter, produktinnovationer och medarbetare samt om de evenemang som vi anordnar och deltar i.
Håll dig uppdaterad
News and events from Ricoh
Företaget

Vilka vi är och vad vi gör

På Ricoh strävar vi efter att alltid lyssna på våra kunder och förse er med innovativa lösningar, produkter och tjänster som är anpassade till era affärsmål. Vi strävar efter att ge mervärde till dina tjänster och produkter. Vi anpassar oss till föränderliga affärsklimat.
Läs mer om Ricoh
Översikt

Vi vill gärna höra ifrån dig

Oavsett om du har en prisfråga om våra lösningar eller produkter, behöver hjälp med att hantera ditt konto eller om du redan använder våra produkter och har en supportfråga, finns vårt team där för att hjälpa till.
Kontakta oss
customer and employee engagement
Översikt

Hjälper dig att ligga steget före

Utforska och läs våra senaste insikter om vad som är viktigast inom företagslösningar.
Upptäck de senaste insikterna
Ricoh Insights - Overview

New RICOH Streamline NX combines device and information management into powerful platform

New version helps reduce IT burden and simplify work by bundling various capabilities in one easy-to-use interface

Ricoh Europe, London, July 31 2017Ricoh today announced significant enhancements to its signature RICOH Streamline NX application aimed to bring even more of the processes workers use every day under its single, simple interface. These updates further drive efficiencies for businesses around the world, such as improved automation in scanning and indexing documents, streamlined access via simple user authentication and reduced waste from “orphaned prints.”  This is made possible by leveraging workflow, device and information management capabilities built directly into the software platform. Streamline NX was designed to meet the diverse needs of customers of all sizes – and to scale accordingly as those needs change.

At a time when digital workplaces are growing rapidly, businesses tend to see an increasing adoption of disparate solutions to address specific needs. Streamline NX, available globally, enables users to work smarter by addressing those multiple needs with a single solution, helping reduce IT burden and simplify workers’ everyday activities. By embracing the versatility and efficiency of Streamline NX, organisations only need to train workers to use one software solution for device management, print, copy, scan, fax and related workflows. Users can simply walk up to a device, swipe their ID card, and securely scan to a variety of destinations with optical character recognition and metadata or retrieve sensitive print jobs without risking leaving them on the output tray. The user-friendly software also makes it quick and easy for users to print directly from their mobile device. Customisable workflows can reduce formerly complex tasks to a few taps as employees easily move information where it needs to be, when it needs to be there, in the format in which it is needed. Streamline NX can support up to 100,000 devices on the core server, and with the ability to add up to 250 additional delegation servers, organisations can extend the solution’s benefits to all relevant devices.

This simplicity and security extends to how IT departments use Streamline NX, too. The software can generate a variety of in-depth usage reports that can provide key insights to guide decisions about group policy or resource allocation. Furthermore, devices and groups of devices can be easily monitored and managed in and outside the office, including via smartphones and tablets. For instance, settings for a group of multifunction printers (MFPs) can be set on one device and then pushed to the others, creating a familiar experience for users across the organisation. Streamline NX can further aid efficiency by automatically redirecting jobs destined for offline devices to a similarly capable, online alternative; enforcing resource-conserving print policies; and imposing user- or project-specific budgetary account limits. Streamline NX is the on-ramp to bring documents and forms into an organisation’s digital processes, utilising powerful optical character recognition (OCR) to create editable data files. Additionally, optional zonal OCR and bar code support can provide targeted data extraction to support predefined routing workflows.

Paul Nanninga, Senior Vice President Sales and Marketing, Ricoh Europe, said: “A key challenge facing businesses is to find that one solution for every document process. We live in an age of not big data but huge data, which leaves some workers feeling overwhelmed by the vast volume of information and processes facing them. Streamline NX provides a single, user-friendly platform that can improve ways of working and support businesses as they grow throughout the digital age.”

For details on Ricoh’s full line of products, services and solutions that foster innovative and intuitive ways to get things done, please visit www.ricoh-europe.com.

| Om Ricoh |

Ricoh stärker flexibla, digitala arbetsplatser med hjälp av innovativ teknik och tillhörande tjänster som gör det möjligt för människor att arbeta smartare, var de än är.

Med djup kunskap och organisatorisk kapacitet som vårdats under vår drygt 85-åriga historia är Ricoh en ledande leverantör av digitala tjänster, informationshantering samt utskrifts-, dokument- och bildlösningar som är utformade för att stödja digital transformation och optimera kunders affärsresultat.

Ricoh Group har sitt huvudkontor i Tokyo med stora verksamheter över hela världen och våra produkter och tjänster når nu kunder i cirka 200 länder och regioner. Under det räkenskapsår som avslutades i mars 2022 hade Ricoh Group en världsomfattande försäljning på 1 758 miljarder yen (ca 14,5 miljarder USD).

Ricoh Sverige AB har huvudkontor i Solna, Stockholm och egna kontor i Göteborg och Malmö. Ricoh Sverige har dessutom ett omfattande nät av servicepartner, IT-partner och återförsäljare över hela landet.

För mer information, vänligen besök www.ricoh-europe.com alternativt www.ricoh.se

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Alla rättigheter förbehållna. Alla refererade produktnamn är varumärken som tillhör respektive företag.

Kontakt med media:
Ricoh Europe PLC
Jack Gibson
E-post: media@ricoh-europe.com