homeback to menu
Översikt

Leda förändring på jobbet

Tekniken håller på att förändra vårt sätt att arbeta. På Ricoh ser vi till att förändring blir positiv för dina team och ditt företag. Vi vägleder dig genom varje steg på resan för att säkerställa en smidig övergång till en helt digital arbetsplats
Upptäck alla våra företagslösningar
seamless digital workspace experience
Digital Arbetsplats

Åtkomst var som helst

Hybrid och upplägg-på-språng formar vår framtid. Vi tar ett holistiskt tillvägagångssätt för att designa, integrera och stödja din digitala arbetsplats för att främja medarbetarnas engagemang och hjälpa dig att nå nya prestationsnivåer.
Upptäck alla våra digitala arbetsplatslösningar
Digital Upplevelse

En ny nivå av upplevelse

En utmärkt kundupplevelse börjar alltid med en överlägsen medarbetarupplevelse. Vårt högkvalificerade team av experter och utvecklare designar, bygger, implementerar och servar de lösningar du behöver för att överträffa förväntningarna vid varje kontaktpunkt.
Upptäck alla våra lösningar
Business Process Management

Synkad för framgång

Manuella uppgifter behöver inte längre hålla dina medarbetare tillbaka. Vi optimerar dina affärsprocesser så att dina medarbetare ska kunna leverera mer; vi tillhandahåller teknik, expertis och support för att effektivisera och förenkla processer över hela din organisation
Upptäck alla våra lösningar
Moln- och Infrastruktur

Cloud & clear

För att få ut molnets fulla värde krävs rätt färdplan och rätt team för att genomföra den. Vi tillhandahåller molnlösningar och expertis som gör din affärsverksamhet smidigare, mer kostnadseffektiv och säkrare samtidigt som nästa generationens innovation eftersträvas.
Upptäck alla våra lösningar för Moln och infrastruktur
Cybersäkerhet

Ingen mer riskabel verksamhet

Internetbaserade enheter skapar nya sårbarheter för cyberattacker. Vi hjälper dig att gå på offensiven mot cyberbrottslighet med intelligenta cybersäkerhetstjänster och lösningar som är anpassade till ditt företags kärnprocesser.
Upptäck alla våra Cybersäkerhetslösningar
Grafisk Kommunikation

Framtidssäkra din verksamhet

Möjligheterna med utskrift är oändliga. På Ricoh hjälper vi dig att utvecklas, digitalisera och skapa en hållbar affärsfördel; tillhandahåller lösningar på hårdvara, mjukvara och tjänster som möjliggör nya möjligheter inom professionellt tryck.
Upptäck alla våra lösningar
Graphic Communication
Kontorsprodukter och programvara

Bästa kvaliteten i klassen

Ricoh är välkänt för högkvalitativa skrivare, digitala duplikatorer och flerfunktionsskrivare/skannrar/kopieringsmaskiner. Med mängder av valmöjligheter när det gäller hastighet, storlek och funktioner kan du välja bland de modeller och funktioner som fungerar bäst för din arbetsgrupp, ditt kontor eller klassrum.
Upptäck alla våra kontorsprodukter och programvaror
Översikt

En mångfacetterad service- och supportplattform

All den produkt- och servicesupport du behöver på ett och samma ställe. Vi tillhandahåller support, råd och lösningar för att hålla ditt företag igång.
Få support
AV technology and management
Översikt

Din resurs för allt

Ta reda på allt om våra affärsnyheter, produktinnovationer och medarbetare samt om de evenemang som vi anordnar och deltar i.
Håll dig uppdaterad
News and events from Ricoh
Företaget

Vilka vi är och vad vi gör

På Ricoh strävar vi efter att alltid lyssna på våra kunder och förse er med innovativa lösningar, produkter och tjänster som är anpassade till era affärsmål. Vi strävar efter att ge mervärde till dina tjänster och produkter. Vi anpassar oss till föränderliga affärsklimat.
Läs mer om Ricoh
Översikt

Vi vill gärna höra ifrån dig

Oavsett om du har en prisfråga om våra lösningar eller produkter, behöver hjälp med att hantera ditt konto eller om du redan använder våra produkter och har en supportfråga, finns vårt team där för att hjälpa till.
Kontakta oss
customer and employee engagement
Översikt

Hjälper dig att ligga steget före

Utforska och läs våra senaste insikter om vad som är viktigast inom företagslösningar.
Upptäck de senaste insikterna
Ricoh Insights - Overview
Cookiepolicy

Ricoh använder datainsamlingsverktyg som cookies för att ge dig en bättre upplevelse när du använder denna webbplats. Du kan ta reda på hur du ändrar dessa inställningar och få mer information om cookies här.

New RICOH ProcessDirector subscription pricing option brings more financial flexibility for workflow optimisation

Flexible pricing alternative offers significantly lower upfront cost
Ricoh Europe, London, September 22, 2020 – Ricoh Europe today announced that RICOH ProcessDirector, an award-winning, scalable workflow automation solution, will be offered via a subscription pricing option as of October 1, 2020. With multi-year subscriptions available, this new pricing option significantly decreases upfront costs for clients looking to streamline operations, improve process integrity, reduce errors, and drive efficiencies with RICOH ProcessDirector.  This approach enables access to the powerful software for those preferring to pay for their investments as an operational expense rather than a capital expenditure.
New RICOH ProcessDirector subscription pricing option brings more financial flexibility for wor.jpeg

“As print providers adapt to the new world of work, a robust tool like RICOH ProcessDirector is invaluable,” said Clive Stringer, Director Continuous Feed and High End Software Sales, Commercial Printing Group, Ricoh Europe. “Our clients have told us that they’re looking for more flexible ways to access the power of RICOH ProcessDirector’s capabilities to fit into their various business models - either subscription-based or as a perpetual licence. With this new offering we are pleased to say that this choice has now become available”.

With the release of RICOH ProcessDirector version 3.9 on November 2, 2020, RICOH ProcessDirector will be cloud-ready, further improving its scalability and flexibility, including the ability to be hosted in a client-managed virtual environment.  Additional enhancements include improving data collection and reporting capabilities such as custom data visualisations, ease-of-use administrator and operator productivity improvements, enhanced vulnerability scanning and ease of scalability with containerised components.

RICOH ProcessDirector is a proven, vendor-neutral workflow management solution designed to:
  • Securely capture, transform and manage information to help address workflow challenges
  • Respond to track and trace needs  
  • Meet compliance and audit requirements
  • Deliver workflow automation
  • Enable postal optimisation, output management, integration of disparate systems
  • Address multichannel delivery needs
For more information about Ricoh, visit www.ricoh-europe.com

| Om Ricoh |

Ricoh förstärker digitala arbetsplatser med hjälp av innovativ teknik och tillhörande tjänster som gör det möjligt för människor att arbeta smartare, var de än är.

Med djup kunskap och organisatorisk kapacitet som vårdats under vår 85-åriga historia är Ricoh en ledande leverantör av digitala tjänster, informationshantering samt utskrifts- och bildlösningar som är utformade för att stödja digital transformation och optimera kunders affärsresultat.

Ricoh Group har sitt huvudkontor i Tokyo med stora verksamheter över hela världen och våra produkter och tjänster når nu kunder i cirka 200 länder och regioner. Under det räkenskapsår som avslutades i mars 2022 hade Ricoh Group en världsomfattande försäljning på 1 758 miljarder yen (ca 14,5 miljarder USD).

Ricoh Sverige AB har huvudkontor i Solna, Stockholm och egna kontor i Göteborg och Malmö. Ricoh Sverige har dessutom ett omfattande nät av servicepartner, IT-partner och återförsäljare över hela landet.

För mer information, vänligen besök www.ricoh-europe.com alternativt www.ricoh.se

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Alla rättigheter förbehållna. Alla refererade produktnamn är varumärken som tillhör respektive företag.

Kontakt med media:
Ricoh Europe PLC
Jack Gibson
E-post: media@ricoh-europe.com