homeback to menu
Översikt

Leda förändring på jobbet

Tekniken håller på att förändra vårt sätt att arbeta. På Ricoh ser vi till att förändring blir positiv för dina team och ditt företag. Vi vägleder dig genom varje steg på resan för att säkerställa en smidig övergång till en helt digital arbetsplats
Upptäck alla våra företagslösningar
seamless digital workspace experience
Digital Arbetsplats

Åtkomst var som helst

Hybrid och upplägg-på-språng formar vår framtid. Vi tar ett holistiskt tillvägagångssätt för att designa, integrera och stödja din digitala arbetsplats för att främja medarbetarnas engagemang och hjälpa dig att nå nya prestationsnivåer.
Upptäck alla våra digitala arbetsplatslösningar
Digital Upplevelse

En ny nivå av upplevelse

En utmärkt kundupplevelse börjar alltid med en överlägsen medarbetarupplevelse. Vårt högkvalificerade team av experter och utvecklare designar, bygger, implementerar och servar de lösningar du behöver för att överträffa förväntningarna vid varje kontaktpunkt.
Upptäck alla våra lösningar
Business Process Management

Synkad för framgång

Manuella uppgifter behöver inte längre hålla dina medarbetare tillbaka. Vi optimerar dina affärsprocesser så att dina medarbetare ska kunna leverera mer; vi tillhandahåller teknik, expertis och support för att effektivisera och förenkla processer över hela din organisation
Upptäck alla våra lösningar
Moln- och Infrastruktur

Cloud & clear

För att få ut molnets fulla värde krävs rätt färdplan och rätt team för att genomföra den. Vi tillhandahåller molnlösningar och expertis som gör din affärsverksamhet smidigare, mer kostnadseffektiv och säkrare samtidigt som nästa generationens innovation eftersträvas.
Upptäck alla våra lösningar för Moln och infrastruktur
Cybersäkerhet

Ingen mer riskabel verksamhet

Internetbaserade enheter skapar nya sårbarheter för cyberattacker. Vi hjälper dig att gå på offensiven mot cyberbrottslighet med intelligenta cybersäkerhetstjänster och lösningar som är anpassade till ditt företags kärnprocesser.
Upptäck alla våra Cybersäkerhetslösningar
Grafisk Kommunikation

Framtidssäkra din verksamhet

Möjligheterna med utskrift är oändliga. På Ricoh hjälper vi dig att utvecklas, digitalisera och skapa en hållbar affärsfördel; tillhandahåller lösningar på hårdvara, mjukvara och tjänster som möjliggör nya möjligheter inom professionellt tryck.
Upptäck alla våra lösningar
Graphic Communication
Kontorsprodukter och programvara

Bästa kvaliteten i klassen

Ricoh är välkänt för högkvalitativa skrivare, digitala duplikatorer och flerfunktionsskrivare/skannrar/kopieringsmaskiner. Med mängder av valmöjligheter när det gäller hastighet, storlek och funktioner kan du välja bland de modeller och funktioner som fungerar bäst för din arbetsgrupp, ditt kontor eller klassrum.
Upptäck alla våra kontorsprodukter och programvaror
Översikt

En mångfacetterad service- och supportplattform

All den produkt- och servicesupport du behöver på ett och samma ställe. Vi tillhandahåller support, råd och lösningar för att hålla ditt företag igång.
Få support
AV technology and management
Översikt

Din resurs för allt

Ta reda på allt om våra affärsnyheter, produktinnovationer och medarbetare samt om de evenemang som vi anordnar och deltar i.
Håll dig uppdaterad
News and events from Ricoh
Företaget

Vilka vi är och vad vi gör

På Ricoh strävar vi efter att alltid lyssna på våra kunder och förse er med innovativa lösningar, produkter och tjänster som är anpassade till era affärsmål. Vi strävar efter att ge mervärde till dina tjänster och produkter. Vi anpassar oss till föränderliga affärsklimat.
Läs mer om Ricoh
Översikt

Vi vill gärna höra ifrån dig

Oavsett om du har en prisfråga om våra lösningar eller produkter, behöver hjälp med att hantera ditt konto eller om du redan använder våra produkter och har en supportfråga, finns vårt team där för att hjälpa till.
Kontakta oss
customer and employee engagement
Översikt

Hjälper dig att ligga steget före

Utforska och läs våra senaste insikter om vad som är viktigast inom företagslösningar.
Upptäck de senaste insikterna
Ricoh Insights - Overview
Cookiepolicy

Ricoh använder datainsamlingsverktyg som cookies för att ge dig en bättre upplevelse när du använder denna webbplats. Du kan ta reda på hur du ändrar dessa inställningar och få mer information om cookies här.

MarcomCentral förenklar tryckeriernas arbetsflöde och ger kunderna möjlighet att själva beställa tryckjobb

Det användarvänliga verktyget JobDirect® Plus gör det lättare för kunderna att skicka in tryckjobb och förbättrar effektiviteten i tryckeriernas produktionsprocess genom integration med Ricohs TotalFlow-lösningar.

10 juni 2016
Ricoh har på drupa presenterat ett nytt, skalbart verktyg som moderniserar tryckeriernas beställningsprocess. JobDirect® Plus gör det möjligt för slutkunder att själva skapa riktade trycksaker via ett gränssnitt som är anpassat för pekskärmar. För tryckerierna innebär detta ökad effektivitet genom att verktyget är integrerat i det vanliga arbetsflödet.

Samhället och arbetslivet förändras snabbt, och idag är det inte bara professionella inköpare som anlitar tryckerier. Därför behövs det enkla verktyg som gör att även kunder som saknar ingående kunskaper om tryckprocessen kan beställa tryckjobb. Med JobDirect kan kunderna enkelt skräddarsy sina beställningar med hjälp av relevanta funktioner och olika alternativ. För tryckeriet innebär JobDirect att de nya tryckjobben till fullo integreras i arbetsflödet och att man slipper de störningar som enstaka beställningar ofta orsakar. Genom att JobDirect integreras med Ricoh TotalFlow blir arbetsflödet smidigt och effektivt. Alla nya tryckjobb hanteras i en helautomatiserad produktionsprocess, utan någon åtgärd från användaren.

Med JobDirect Plus kan tryckeriet kan skapa egna rutiner för onlinebeställningar och bygga ut verktyget i takt med att kundernas och de egna behoven ökar. Integrationen med MarcomCentral möjliggör tilläggstjänster som utskrifter av variabeldata (VDP), varumärkeskontroll, e-postmarknadsföring, direktförsäljning, analyser m.m.

JobDirect Plus är en molntjänst och erbjuds både som ett fristående verktyg för beställning av tryckjobb som skapar tryckfärdiga filer och som ett tillägg till MarcomCentral Web-to-Print. JobDirect Plus är ett enkelt och intuitivt sätt för tryckare och marknadsförare att attrahera nya kunder. Verktyget har ett elegant och modernt användargränssnitt och kan skalas upp i takt med att behoven och antalet tryckjobb ökar.

– I dagens digitala värld har det som alla vet blivit allt viktigare för tryckerierna att kunna samla in, hantera och omvandla information, säger Tommy Segelberg, Nordic Operations Director för Ricoh PPBG. Fler personer hos de befintliga kunderna beställer tryckjobb och även nya företagskunder i nya branscher tillkommer vilket gör att tryckerierna behöver ett enkelt och intuitivt verktyg för snabb och korrekt hantering av beställningar. Det nya verktyget JobDirect uppfyller alla dessa krav och ger samtidigt tryckerierna ett bättre arbetsflöde från start till mål, så att de på ett effektivare sätt kan ta emot och leverera dessa nya beställningar.

Med JobDirect kan tryckerierna: 

  • Hantera nya tryckjobb hela vägen – från det att kunden skickar in beställningen från sin dator till färdig trycksak via en helautomatiserad produktionsprocess där ingen åtgärd från användaren krävs.
  • Integrera beställningsrutinen för nya jobb med TotalFlow vilket ger en komplett och effektiv produktionslinje.
  • Skala upp processen, från enkla tryckjobb till fullt integrerad online-marknadsföring, genom integration med MarcomCentral Web-to-Print.
  • Erbjuda nya funktioner för kundanpassning och profilering som anpassade mediealternativ och olika format.
  • Erbjuda större flexibilitet till kunder som önskar rotera, dölja eller infoga tomma sidor, använda färg och svartvitt i samma tryckjobb, skapa flikar och mellanark, ladda upp flera filer samtidigt samt övervaka och spåra jobb, fakturor, rapporter och uppdelade leveranser.
  • Producera och använda JDF-filer i alla TotalFlow-lösningar.
  • Erbjuda kundportaler med funktioner som användarbehörigheter, 33 språk och produktkataloger för att hjälpa sina kunder att skapa nya intäkter.    
  • Erbjuda sina kunder offerter i realtid via det användarvänliga gränssnittet.

|About Ricoh|

Ricoh is empowering digital workplaces using innovative technologies and services, thus enabling individuals to work smarter. 

With cultivated knowledge and organizational capabilities nurtured over its 85-years history, Ricoh is a leading provider of document management solutions, IT services, communications services, commercial and industrial printing, digital cameras, and industrial systems.

Headquartered in Tokyo, Ricoh Group has major operations throughout the world and its products and services now reach customers in approximately 200 countries and regions. In the financial year ended March 2021, Ricoh Group had worldwide sales of 1,682 billion yen (approx. 15.1 billion USD).

For further information, please visit www.ricoh.se

   © 2021 RICOH COMPANY, LTD. All rights reserved. All referenced product names are the trademarks of their respective companies.

För ytterligare information, kontakta: 

Jack Gibson 
Tel: +44 792 057 6999 
E-post: media@ricoh-europe.com 

Hemsida: www.ricoh.se
Följ oss på Facebook: www.facebook.com/Ricoh.Sverige.ABwww.facebook.com/ricoheurope
Följ oss på Twitter: www.twitter.com/ricoheurope
Registrera dig på Ricohs mediacenter på: www.ricoh-europe.com/press