Tekniken håller på att förändra vårt sätt att arbeta. På Ricoh ser vi till att förändring blir positiv för dina team och ditt företag. Vi vägleder dig genom varje steg på resan för att säkerställa en smidig övergång till en helt digital arbetsplats
Hybrid och upplägg-på-språng formar vår framtid. Vi tar ett holistiskt tillvägagångssätt för att designa, integrera och stödja din digitala arbetsplats för att främja medarbetarnas engagemang och hjälpa dig att nå nya prestationsnivåer.
En utmärkt kundupplevelse börjar alltid med en överlägsen medarbetarupplevelse. Vårt högkvalificerade team av experter och utvecklare designar, bygger, implementerar och servar de lösningar du behöver för att överträffa förväntningarna vid varje kontaktpunkt.
Manuella uppgifter behöver inte längre hålla dina medarbetare tillbaka. Vi optimerar dina affärsprocesser så att dina medarbetare ska kunna leverera mer; vi tillhandahåller teknik, expertis och support för att effektivisera och förenkla processer över hela din organisation
För att få ut molnets fulla värde krävs rätt färdplan och rätt team för att genomföra den. Vi tillhandahåller molnlösningar och expertis som gör din affärsverksamhet smidigare, mer kostnadseffektiv och säkrare samtidigt som nästa generationens innovation eftersträvas.
Internetbaserade enheter skapar nya sårbarheter för cyberattacker. Vi hjälper dig att gå på offensiven mot cyberbrottslighet med intelligenta cybersäkerhetstjänster och lösningar som är anpassade till ditt företags kärnprocesser.
Möjligheterna med utskrift är oändliga. På Ricoh hjälper vi dig att utvecklas, digitalisera och skapa en hållbar affärsfördel; tillhandahåller lösningar på hårdvara, mjukvara och tjänster som möjliggör nya möjligheter inom professionellt tryck.
Ricoh är välkänt för högkvalitativa skrivare, digitala duplikatorer och flerfunktionsskrivare/skannrar/kopieringsmaskiner. Med mängder av valmöjligheter när det gäller hastighet, storlek och funktioner kan du välja bland de modeller och funktioner som fungerar bäst för din arbetsgrupp, ditt kontor eller klassrum.
All den produkt- och servicesupport du behöver på ett och samma ställe. Vi tillhandahåller support, råd och lösningar för att hålla ditt företag igång.
På Ricoh strävar vi efter att alltid lyssna på våra kunder och förse er med innovativa lösningar, produkter och tjänster som är anpassade till era affärsmål. Vi strävar efter att ge mervärde till dina tjänster och produkter. Vi anpassar oss till föränderliga affärsklimat.
Oavsett om du har en prisfråga om våra lösningar eller produkter, behöver hjälp med att hantera ditt konto eller om du redan använder våra produkter och har en supportfråga, finns vårt team där för att hjälpa till.
Ricoh använder datainsamlingsverktyg som cookies för att ge dig en bättre upplevelse när du använder denna webbplats. Du kan ta reda på hur du ändrar dessa inställningar och få mer information om cookies här.
Incoherent technology investment saps motivation at mid-size businesses
Ricoh Europe, London, 29 June 2021 – Research released today by Ricoh Europe has found technology frustrations are sapping morale and engagement at mid-size businesses. More than a third (36%) of employees struggle to feel engaged while working from home due to communication and technology issues – an increase of 16% from August 2020.
Ricoh Europe’s poll of 573 European office workers at firms with 251 – 1000 people reveals that incoherent investment in technology is driving the motivation drain, as employees struggle to make time to perform personally rewarding or high value tasks. This highlights the risk of top talent jumping ship to employers who they feel have more beneficial and fitting digitised ways of working.
Almost two thirds (65%) think their company has digitised processes to copy customers or partners, rather than assessing a particular need. Drilling down into the relevance of their employers’ digital processes, two in five (39%) survey respondents say they don’t have real-time insight to properly engage with customers. Meanwhile, just a quarter (26%) say their employer has invested in eCommerce or digital tools to improve customer experience.
Yet for all the new technologies rolled out, employee workload has not reduced. In fact, 42% find that technology platforms introduced during the pandemic are increasing their workload, rather than reducing it. At the same time, 34% feel pressured to spend longer online, an increase of 13% from last year.
The shift to remote and new ways of working has also unearthed concerns about security breaches – 45% of employees admit they are anxious about inadvertently sharing files with the wrong recipient over new digital channels. At the same time, a similar proportion (47%) believe their bosses use technology to monitor them while they are working from home.
David Mills, CEO, Ricoh Europe, says: “It’s surprising that after more than a year of remote working, and with light at the end of the long pandemic tunnel, employee motivation continues to decline because of technology and communication challenges. Though it’s not through a lack of trying. The biggest mistake is investing in technology for technology’s sake, or because you’ve seen a partner or competitor do it. The first and most important step with any technology investment is identifying what your business actually needs. When doing this, it is vital to consider the perspective of your workforce and your customers. Only with this insight, can you find the technology solutions that deliver maximum impact.”
Click here to discover how Ricoh can help to empower your employees and enable hybrid working in your business.
|About Ricoh|
Ricoh is empowering digital workplaces using innovative technologies and services, thus enabling individuals to work smarter.
With cultivated knowledge and organizational capabilities nurtured over its 85-years history, Ricoh is a leading provider of document management solutions, IT services, communications services, commercial and industrial printing, digital cameras, and industrial systems.
Headquartered in Tokyo, Ricoh Group has major operations throughout the world and its products and services now reach customers in approximately 200 countries and regions. In the financial year ended March 2021, Ricoh Group had worldwide sales of 1,682 billion yen (approx. 15.1 billion USD).
For further information, please visit www.ricoh.se