Cookiepolicy

Ricoh använder datainsamlingsverktyg som cookies för att ge dig en bättre upplevelse när du använder denna webbplats. Du kan ta reda på hur du ändrar dessa inställningar och få mer information om cookies här.

Gibon tecknar avtal med Ricoh om att utöka tillgången till produktsortimentet

Gibon, en ledande leverantör av digitala lösningar för små och medelstora företag i Sverige, har idag tecknat avtal med Ricoh för att ge sina kunder tillgång till en bredare produktportfölj. Det är främst Ricohs sortiment av interaktiva skärmar och konferenslösningar integrerade med Microsoft 365 som Gibon ser ett behov av att komplettera i sitt sortiment, men också Ricohs kompletta utbud av multifunktionsskrivare och produktionsutskriftslösningar.

Avtalet bekräftar Ricohs åtagande att ytterligare öka tillgången till sina digitala tjänster och kommunikationslösningar samt kommersiella och industriella produktionslösningar.

Gibon

“Vi har gått från att representera enskilda leverantörer till att bli en leverantörsoberoende företagsgrupp med en strategi för flera varumärken. Det behövs för att kunna erbjuda den breda teknik som kunderna efterfrågar och hålla jämna steg med de snabba förändringar som sker idag. Vi ser nu fram emot ett långt och nära samarbete med Ricoh samtidigt som vi fortsätter att arbeta tillsammans med våra tidigare leverantörer. Vi är både engagerade och stolta över att ge företag de absolut bästa förutsättningarna för att göra kunderna nöjda och därmed bygga lönsamma affärer, säger Mia Åslander, VD för Gibon.

”Ricohs utbud av skärmar och konferenslösningar integrerade med Microsoft 365 är ett segment vi vill erbjuda våra kunder. Det finns en stark efterfrågan med tanke på förra årets förändring, och nu när folk börjar återvända till kontoret har många ett behov av att uppgradera sin befintliga konferensutrustning, tillägger Mia Åslander.

”Att säkerställa den allra bästa digitala upplevelsen har gått från att vara att föredra, till att bli väsentlig. En stor del av detta är genom att tillhandahålla ledande produkter som gör arbetslivet enklare och därmed gör arbetet mer effektivt. Efter att ha följt Gibons snabba tillväxtresa, är vi mycket glada över att ha Gibon som partner och ser fram emot en spännande framtid och att samarbeta nära dem ”, säger Magnus Idén, National Channel Manager Indirect och SMB på Ricoh Sverige AB.

”Vi står inför en spännande framtid eftersom vi nu, genom Gibons geografiska spridning, får ytterligare möjlighet att möta våra kunder med vårt starka omfattande erbjudande”, kommenterar Kjell Jansson, försäljningschef Indirekt Ricoh Sverige AB.

Gibon erbjuder digitala lösningar för små och medelstora företag runt om i Sverige. Gibon har 170 anställda på 19 platser och omsätter 400 miljoner.

|About Ricoh|

Ricoh is empowering digital workplaces using innovative technologies and services enabling individuals to work smarter. For more than 80 years, Ricoh has been driving innovation and is a leading provider of document management solutions, IT services, communications services, commercial and industrial printing, digital cameras, and industrial systems.

Headquartered in Tokyo, Ricoh Group operates in approximately 200 countries and regions. In the financial year ended March 2020, Ricoh Group had worldwide sales of 2,008 billion yen (approx. 18.5 billion USD).

For further information, please visit www.ricoh.se

För ytterligare information, kontakta: 

Jack Gibson 
Tel: +44 (0) 203 033 3766 
E-post: media@ricoh-europe.com 

Hemsida: www.ricoh.se
Följ oss på Facebook: www.facebook.com/Ricoh.Sverige.ABwww.facebook.com/ricoheurope
Följ oss på Twitter: www.twitter.com/ricoheurope
Registrera dig på Ricohs mediacenter på: www.ricoh-europe.com/press