Cookiepolicy

Ricoh använder datainsamlingsverktyg som cookies för att ge dig en bättre upplevelse när du använder denna webbplats. Du kan ta reda på hur du ändrar dessa inställningar och få mer information om cookies här.

Finansinstitut använder utskriftsteknologier för att möta kundkrav och att öka lojaliteten

72 % nyanställer för att kunna möta förändrade kundförväntningar 

Ricoh Europe, London, 25 juli 2018 – Personalisering, kostnadsbesparingar och miljöhänsyn är aspekter som driver införandet av nya utskriftsteknologier bland ledande aktörer inom finanssektorn i Europa framåt.

Enligt en ny europeisk undersökning med ett deltagande av 758 finansledare utförd på uppdrag av Ricoh Europe, anser 83 % att möjligheten att möta kundernas förväntningar på ett papperslöst möte och en mer individanpassad privatbank är de viktigaste utmaningarna för branschen. Och 58 % har redan börjat använda sig av nya utskriftsteknologier för att möta dessa krav.  

David Mills, CEO för Ricoh Europe, säger: ”Finanssektorn genomgår förändringar. I takt med att utmanande banker och startup-företag tävlar om kunderna mot de redan etablerade bankerna, ändras branschen snabbt mot en digitalisering. Papperslösa system och nya utskriftsteknologier skapar en nödvändig agilitet för finansorganisationer som försöker konkurrera med nya, användarvänliga fintech-bolag.”

89 % av finansorganisationerna är säkra på sin möjlighet att kunna motsvara kundernas krav på papperslös fakturahantering. Men kundernas varierade krav och behovet av en större personalisering gör att det inte är helt enkelt. 69 % upplever att äldre kunder motsätter sig införandet av papperslösa fakturor. 

Följaktligen, möjligheten att registrera preferenser och att individanpassa möten är avgörande för att vinna kundernas lojalitet. Utöver ny teknologi investerar 72 % i nyanställningar för att bättre kunna motsvara och föregå förändrade kundförväntningar. 51 % nyttjar nya utskriftsteknologier för att minska deras koldioxidpåverkan och att sörja för miljön.

Mills tillägger: ”Det är mycket vida känt att finanskunder är missnöjda med att få onödig eller irrelevant information. Nya utskriftsteknologier hjälper organisationer att effektivisera bankprocessen, uppnå kostnadseffektiviseringar och att främja en ökad miljömedvetenhet hos kunderna.”

Läs mer på http://thoughtleadership.ricoh-europe.com/se.

|About Ricoh|

Ricoh is empowering digital workplaces using innovative technologies and services, thus enabling individuals to work smarter. 

With cultivated knowledge and organizational capabilities nurtured over its 85-years history, Ricoh is a leading provider of document management solutions, IT services, communications services, commercial and industrial printing, digital cameras, and industrial systems.

Headquartered in Tokyo, Ricoh Group has major operations throughout the world and its products and services now reach customers in approximately 200 countries and regions. In the financial year ended March 2021, Ricoh Group had worldwide sales of 1,682 billion yen (approx. 15.1 billion USD).

For further information, please visit www.ricoh.se

   © 2021 RICOH COMPANY, LTD. All rights reserved. All referenced product names are the trademarks of their respective companies.

För ytterligare information, kontakta: 

Jack Gibson 
Tel: +44 792 057 6999 
E-post: media@ricoh-europe.com 

Hemsida: www.ricoh.se
Följ oss på Facebook: www.facebook.com/Ricoh.Sverige.ABwww.facebook.com/ricoheurope
Följ oss på Twitter: www.twitter.com/ricoheurope
Registrera dig på Ricohs mediacenter på: www.ricoh-europe.com/press