Finansinstitut använder utskriftsteknologier för att möta kundkrav och att öka lojaliteten
25.07.2018

Finansinstitut använder utskriftsteknologier för att möta kundkrav och att öka lojaliteten

72 % nyanställer för att kunna möta förändrade kundförväntningar 

Ricoh Europe, London, 25 juli 2018 – Personalisering, kostnadsbesparingar och miljöhänsyn är aspekter som driver införandet av nya utskriftsteknologier bland ledande aktörer inom finanssektorn i Europa framåt.

Enligt en ny europeisk undersökning med ett deltagande av 758 finansledare utförd på uppdrag av Ricoh Europe, anser 83 % att möjligheten att möta kundernas förväntningar på ett papperslöst möte och en mer individanpassad privatbank är de viktigaste utmaningarna för branschen. Och 58 % har redan börjat använda sig av nya utskriftsteknologier för att möta dessa krav.  

David Mills, CEO för Ricoh Europe, säger: ”Finanssektorn genomgår förändringar. I takt med att utmanande banker och startup-företag tävlar om kunderna mot de redan etablerade bankerna, ändras branschen snabbt mot en digitalisering. Papperslösa system och nya utskriftsteknologier skapar en nödvändig agilitet för finansorganisationer som försöker konkurrera med nya, användarvänliga fintech-bolag.”

89 % av finansorganisationerna är säkra på sin möjlighet att kunna motsvara kundernas krav på papperslös fakturahantering. Men kundernas varierade krav och behovet av en större personalisering gör att det inte är helt enkelt. 69 % upplever att äldre kunder motsätter sig införandet av papperslösa fakturor. 

Följaktligen, möjligheten att registrera preferenser och att individanpassa möten är avgörande för att vinna kundernas lojalitet. Utöver ny teknologi investerar 72 % i nyanställningar för att bättre kunna motsvara och föregå förändrade kundförväntningar. 51 % nyttjar nya utskriftsteknologier för att minska deras koldioxidpåverkan och att sörja för miljön.

Mills tillägger: ”Det är mycket vida känt att finanskunder är missnöjda med att få onödig eller irrelevant information. Nya utskriftsteknologier hjälper organisationer att effektivisera bankprocessen, uppnå kostnadseffektiviseringar och att främja en ökad miljömedvetenhet hos kunderna.”

Läs mer på http://thoughtleadership.ricoh-europe.com/se.

| Om Ricoh |

Ricoh är en ledande leverantör av integrerade digitala tjänster samt utskrifts- och bildlösningar utformade för att stödja den digitala omvandlingen av arbetsplatser och arbetsytor samt optimera företagsprestanda.

Med huvudkontor i Tokyo når Ricohs globala verksamhet kunder i cirka 200 länder och regioner, stödd av förvärvad kunskap, teknologi och organisatorisk kapacitet som har utvecklats under dess 85-åriga historia. Under det finansiella året som avslutades i mars 2023 hade Ricoh-koncernen en global försäljning på 2 134 miljarder yen (cirka 16,0 miljarder USD). 

Det är Ricohs uppdrag och vision att stärka individer att finna uppfyllelse genom arbete, genom att förstå och omvandla hur människor arbetar, så att vi kan frigöra deras potential och kreativitet för att förverkliga en hållbar framtid.

Ricoh Sverige AB har huvudkontor i Solna, Stockholm och egna kontor i Göteborg och Malmö. Ricoh Sverige har dessutom ett omfattande nät av servicepartner, IT-partner och återförsäljare över hela landet.

För mer information, vänligen besök www.ricoh-europe.com alternativt www.ricoh.se

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alla rättigheter förbehållna. Alla refererade produktnamn är varumärken som tillhör respektive företag.

Kontakt med media: Ricoh Europe PLC
Charlotte Fernandez 
E-post: media@ricoh-europe.com