Customers commend the evolution of Ricoh’s Business Process Services
18.02.2016

Customers commend the evolution of Ricoh’s Business Process Services

Ricoh Europe, London, 18 February 2016 – Ricoh Europe has revealed results from its latest Business Process Services customer survey. 

Designed to support more efficient information flows, Ricoh’s Business Process Services help to restructure a company’s external communications and transition from solely paper-based to multi-channel formats.

The survey returned strong results, including:

  • The likelihood that customers would recommend Ricoh (86 per cent) 
  • The possibility customers would purchase from the company again (78 per cent)
  • Customer satisfaction around service delivery (80 per cent), account management (70 per cent) and managing change (75 per cent).

Once again, Ricoh witnessed an increase in the number of respondents to the annual survey – reaffirming the significant value placed in two-way communication by company and customer. Response rates to the survey have increased over the past three years from 39 per cent to 63 per cent, and this year to 70 per cent.  
Customer Jo Weijers, Corporate Information Office, Maastricht University, said: "From talking to our students and staff, Ricoh knew more about Maastricht University than we did ourselves. They demonstrated a keen understanding of the issues and identified numerous opportunities for improvement.”
Edward Gower-Isaac, Vice President, Business Process Services, Ricoh Europe, added: “By harnessing Ricoh’s industry-specific expertise, we give workforces more time to focus on their core business. We work with our customers to enhance efficiency, improve business outcomes and deliver cost savings. By placing customers at the heart of everything we do – from product development to the evolution of our services – our collaborative approach helps them collate, manage and distribute business-critical information in the most effective way possible.”

For more information please visit www.ricoh-europe.com/services-solutions or email bpsenquiries@ricoh-europe.com.

| Om Ricoh |

Ricoh är en ledande leverantör av integrerade digitala tjänster samt utskrifts- och bildlösningar utformade för att stödja den digitala omvandlingen av arbetsplatser och arbetsytor samt optimera företagsprestanda.

Med huvudkontor i Tokyo når Ricohs globala verksamhet kunder i cirka 200 länder och regioner, stödd av förvärvad kunskap, teknologi och organisatorisk kapacitet som har utvecklats under dess 85-åriga historia. Under det finansiella året som avslutades i mars 2023 hade Ricoh-koncernen en global försäljning på 2 134 miljarder yen (cirka 16,0 miljarder USD). 

Det är Ricohs uppdrag och vision att stärka individer att finna uppfyllelse genom arbete, genom att förstå och omvandla hur människor arbetar, så att vi kan frigöra deras potential och kreativitet för att förverkliga en hållbar framtid.

Ricoh Sverige AB har huvudkontor i Solna, Stockholm och egna kontor i Göteborg och Malmö. Ricoh Sverige har dessutom ett omfattande nät av servicepartner, IT-partner och återförsäljare över hela landet.

För mer information, vänligen besök www.ricoh-europe.com alternativt www.ricoh.se

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alla rättigheter förbehållna. Alla refererade produktnamn är varumärken som tillhör respektive företag.

Kontakt med media: Ricoh Europe PLC
Charlotte Fernandez 
E-post: media@ricoh-europe.com