Customer budget cuts and rising expectations top business leaders’ lists as opportunities for growth
25.04.2019

Customer budget cuts and rising expectations top business leaders’ lists as opportunities for growth

Calls for more customisable technology to continue building market share

Ricoh Europe, London, 25 April 2019 – Europe’s business leaders say shrinking customer budgets and increasingly high expectations are key opportunities for growth amid market uncertainty, according to a new study commissioned by Ricoh Europe.
Rather than viewing them as barriers, 63% of business leaders say heightening customer expectations are a chance to drive a competitive advantage for their own organisation. At the same time, 47% cite answering the call from customers for more economical solutions and services as a crucial way to grow market share.
Central to this shift is the use of new technology that doesn’t just help business leaders drive efficiencies and empower employees in the firms they operate, but ultimately their customers’ organisations as well.
Over two-thirds (69%) of business leaders want to use new technology to assert more control over their own organisation and adapt rapidly to change. However, 61% wish it was simpler to tailor technology to their individual needs. With the average annual cost of upgrading technology revealed to be around €26,000 for a European business, there is also clear desire for more cost-effective ways to always stay current.
David Mills, CEO of Ricoh Europe, says: “Digital disruption is the defining business phenomenon of the past decade. Working extensively with leading European businesses to develop new customer-centric solutions, we know it’s critical that any investment in technology not only helps an organisation’s own people perform more effectively but benefits their customers in the same way. In collaboration with Rabobank’s Robotics Centre of Excellence, for example, we helped cut down the time it takes to prepare for insurance counselling interviews to mere minutes using artificial intelligence. Not only does this free-up time for Rabobank employees to focus on other tasks, but customers now benefit from faster approvals and processing of their applications as well.”

| Om Ricoh |

Ricoh är en ledande leverantör av integrerade digitala tjänster samt utskrifts- och bildlösningar utformade för att stödja den digitala omvandlingen av arbetsplatser och arbetsytor samt optimera företagsprestanda.

Med huvudkontor i Tokyo når Ricohs globala verksamhet kunder i cirka 200 länder och regioner, stödd av förvärvad kunskap, teknologi och organisatorisk kapacitet som har utvecklats under dess 85-åriga historia. Under det finansiella året som avslutades i mars 2023 hade Ricoh-koncernen en global försäljning på 2 134 miljarder yen (cirka 16,0 miljarder USD). 

Det är Ricohs uppdrag och vision att stärka individer att finna uppfyllelse genom arbete, genom att förstå och omvandla hur människor arbetar, så att vi kan frigöra deras potential och kreativitet för att förverkliga en hållbar framtid.

Ricoh Sverige AB har huvudkontor i Solna, Stockholm och egna kontor i Göteborg och Malmö. Ricoh Sverige har dessutom ett omfattande nät av servicepartner, IT-partner och återförsäljare över hela landet.

För mer information, vänligen besök www.ricoh-europe.com alternativt www.ricoh.se

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alla rättigheter förbehållna. Alla refererade produktnamn är varumärken som tillhör respektive företag.

Kontakt med media: Ricoh Europe PLC
Charlotte Fernandez 
E-post: media@ricoh-europe.com