Ricoh publishes the Ricoh Group Integrated Report 2018
16.10.2018

Ricoh publishes the Ricoh Group Integrated Report 2018

TOKYO, 16 October 2018 – Ricoh has issued its annual report; the Ricoh Group Integrated Report 2018, which provides an informative overview of how the Ricoh Group creates new value. It is aimed at addressing the needs of all stakeholders, including shareholders and investors, and is presented in a concise and easy-to-understand format.

With the new President of Ricoh taking office in April 2017, the Ricoh Group made a new start under its 19th Mid-Term Management Plan. During the fiscal year ended 31 March 2018, the first year of the Plan, the Group pushed forward with strategic changes and structural reforms for future growth, under the slogan of “Ricoh Resurgent.” In the current fiscal year, the second year, under the slogan “Ricoh Ignite,” the Group is leveraging the fruits of the reforms undertaken to date to deploy new strategies to reach challenging targets through Group-wide efforts. The Report presents the progress made under the 19th Mid-Term Management Plan and its growth strategy, together with an introduction of each business domain.

Ricoh places the understanding of the stories behind the Group's value creation efforts as the main priority in compiling the report. With this in mind, the details of each activity introduced in these stories are published on the Group's website.

In terms of disclosure, Ricoh uses guidelines such as the International Integrated Reporting Framework by the International Integrated Reporting Council (IIRC), and the Sustainability Reporting Guidelines by the Global Reporting Initiative, in the creation of this report. Through this Report, we hope to foster greater understanding and support on the part of all stakeholders for the many facets of Ricoh Group’s business activities, and channel the resulting feedback into efforts to further improve management and enhance corporate value.

Relevant content

Ricoh Group Integrated Report 2018Investor RelationsCorporate Social Responsibility Environment

| Om Ricoh |

Ricoh är en ledande leverantör av integrerade digitala tjänster samt utskrifts- och bildlösningar utformade för att stödja den digitala omvandlingen av arbetsplatser och arbetsytor samt optimera företagsprestanda.

Med huvudkontor i Tokyo når Ricohs globala verksamhet kunder i cirka 200 länder och regioner, stödd av förvärvad kunskap, teknologi och organisatorisk kapacitet som har utvecklats under dess 85-åriga historia. Under det finansiella året som avslutades i mars 2023 hade Ricoh-koncernen en global försäljning på 2 134 miljarder yen (cirka 16,0 miljarder USD). 

Det är Ricohs uppdrag och vision att stärka individer att finna uppfyllelse genom arbete, genom att förstå och omvandla hur människor arbetar, så att vi kan frigöra deras potential och kreativitet för att förverkliga en hållbar framtid.

Ricoh Sverige AB har huvudkontor i Solna, Stockholm och egna kontor i Göteborg och Malmö. Ricoh Sverige har dessutom ett omfattande nät av servicepartner, IT-partner och återförsäljare över hela landet.

För mer information, vänligen besök www.ricoh-europe.com alternativt www.ricoh.se

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alla rättigheter förbehållna. Alla refererade produktnamn är varumärken som tillhör respektive företag.

Kontakt med media: Ricoh Europe PLC
Charlotte Fernandez 
E-post: media@ricoh-europe.com